Jak zrobić prostą stronę internetową?

Zastanawiasz się, jak dotrzeć do szerszego grona odbiorców? Planujesz rozpocząć działania marketingowe w sieci? Nie obejdzie się bez strony internetowej. Dzięki niej nie będziesz musiał ograniczać się jedynie do lokalnych odbiorców. Twoja oferta dotrze do szerszego grona klientów, co szybko powinno przełożyć się na wyniki finansowe przedsiębiorstwa. Jeśli Twoja firma nie posiada witryny, dzięki lekturze tego tekstu dowiesz się, jak w prosty sposób zacząć ją prowadzić oraz jakie niesie to za sobą korzyści.

Jakie korzyści niesie za sobą posiadanie strony internetowej?

Współcześnie strona internetowa to zarówno kanał sprzedaży, jak i narzędzie marketingowe. Pozwala na prezentację oferty Twojej firmy, jednocześnie umożliwiając jej reklamę. Już sama widoczność w sieci stanowi wystarczający atut, by założyć stronę WWW. Docierając do szerszego grona odbiorców, na pewno znajdą się wśród nich potencjalni klienci Twojego przedsiębiorstwa. To nie wszystko, co zyskujesz, prowadząc swoją wirtualną formę wizytówki. Dzięki niej możesz liczyć również na:

  • oszczędność czasu i pieniędzy

Strona internetowa „pracuje” dla Ciebie przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu. Pozwala obciąć koszty związane z prowadzeniem klasycznego sklepu oraz zaoszczędzić fundusze, które wydałbyś np. na ulotki czy plakaty reklamujące działalność.

  • budowanie wiarygodności w oczach klientów

Dzięki stronie internetowej zyskasz wiarygodność w oczach klientów. Pozwala ona na budowanie silnego wizerunku firmy, której można zaufać. Co więcej, daje możliwość prowadzenia na stronie bloga, za pomocą którego zbudujesz wizerunek eksperta na rynku. Klienci, którzy znajdą odpowiedzi na swoje pytania, będą do Ciebie częściej powracać w przyszłości.

  • wzrost rozpoznawalności

Jak wspomnieliśmy, strona i dostęp do niej nie jest w żaden sposób ograniczony czasowo. Dzięki temu klienci będą mieli więcej możliwości, by zapoznać się z towarami i treściami. Długofalowo powinno przyczynić się to do wzrostu rozpoznawalności Twojej marki na rynku.

  • pozyskiwanie danych na temat klientów

Prowadząc sprzedaż online, zyskujesz dane na temat klientów. Dzięki nim możesz w przyszłości lepiej zaplanować wdrożenie nowych produktów. Pozwala to również na skuteczniejsze tworzenie kampanii reklamowej. Sprofiluj swojego klienta i stwórz obraz jego potrzeb.

  • kreowanie stałej relacji

Dzięki umieszczeniu na witrynie różnych informacji na temat działalności Twojego przedsiębiorstwa wzmacniasz więź z konsumentem. Informacje na temat procesu produkcji, wartości firmy czy jej zespołu, pozwalają zacieśnić relację z odbiorcą. O wiele łatwiej utożsamiać się z marką, na której temat coś wiesz, niż z anonimowym logo.

Tworzenie prostej strony WWW krok po kroku. Praktyczny poradnik

Na czym polega proces tworzenia strony internetowej?

Tworzenie strony internetowej to długotrwały proces, który wymaga wiedzy z zakresu pozycjonowania i podstaw programowania. Zasadniczo można podzielić go na cztery etapy, które zaraz postaramy się przybliżyć. Oto one:

  1. Określenie fundamentów strony internetowej

Tworzenie witryny należy rozpocząć od wyboru hostingu i domeny. Każda strona je posiada, bez nich nie ruszysz dalej. Domena, czyli Twój unikatowy adres internetowy, powinna być dobrze przemyślana i łatwo zapadać w pamięć. Hosting, to miejsce na serwerze, w którym przechowywane będą dane strony WWW.

  1. Tworzenie projektu

Jeśli uporałeś się już z domeną i hostingiem, pora przejść do projektowania wyglądu strony internetowej. W sieci znajdziesz narzędzia ułatwiające ten proces. Możesz skorzystać z gotowych szablonów lub edytować już istniejące. Zatroszcz się o atrakcyjny wygląd, gdyż to on w dużej mierze będzie determinował, czy internauta zostanie u Ciebie dłużej. Wybierz kolor dominujący i dobierz do niego barwy uzupełniające. Pamiętaj, by całość kojarzyła się z branżą, w której działasz.

  1. Planowanie treści

Strona internetowa potrzebuje zawartości. Stwórz opisy produktów, artykuły i teksty opisujące Twoje przedsiębiorstwo, a następnie dobierz do nich grafiki. Odwiedzający poszukują w sieci wartościowych treści. Chcą pogłębiać swoją wiedzę i posiadać jak najwięcej informacji o produkcie, który planują kupić. Ułatw im to, prowadząc przejrzystą komunikację. Teksty, które wylądują na witrynie Twojego przedsiębiorstwa, powinny być napisane w atrakcyjny sposób. Zadbaj nie tylko o to, co widoczne na pierwszy rzut oka. Stosuj meta dane i opisy alt dla grafik, by ułatwić pracę wyszukiwarce Google.

  1. Optymalizacja SEO

Zwieńczeniem procesu wdrażania strony jest troska o pozycjonowanie. Jest to wypadkowa oceny algorytmów wyszukiwarki, które przekładają się bezpośrednio na pozycję w jej wynikach. Może się okazać, że działania SEO będą stanowiły dla Ciebie najtrudniejszy krok. Wymaga on bowiem czasu i konsekwencji. Każdy tekst, który trafi na stronę, powinien mieć dobrze oznaczone nagłówki, posiadać słowa kluczowe oraz wyróżnione najważniejsze fragmenty. Ponadto strona powinna być dostosowana do wymogów wyszukiwarki – mieć przyjazne adresy, być responsywna, szybko się ładować.

Sposoby tworzenia strony internetowej

Jeśli jesteś już przekonany o tym, że potrzebujesz strony internetowej, pora zastanowić się nad tym, z jakiej możliwości jej stworzenia skorzystasz. Na rynku znajdziesz wiele rozwiązań różniących się od siebie w wielu aspektach. Aby dokonać dobrego wyboru, musisz dopasować swoje potrzeby do dostępnych opcji. Oto najpopularniejsze:

  • Systemy CMS

To opcja dla tych, którzy nie mają czasu uczyć się programowania. Platformy CMS oferują systemy, które pozwolą Ci w łatwy sposób zarządzać treścią, bez zagłębiania się w meandry kodowania. Są one szybkie i w miarę intuicyjne w obsłudze.

  • Kreatory stron WWW

To grupa najprostszych narzędzi dostępnych na rynku. Za ich pomocą szybko stworzysz dosyć prostą witrynę. Niestety, ze względu na nieskomplikowany charakter mają one bardzo ograniczone możliwości. W przyszłości może to znacznie utrudnić np. pozycjonowanie strony stworzonej w kreatorze. Jeśli jednak zależy Ci nie tylko na prezencji, ale również na widoczności w sieci, zapewne najbardziej zainteresowany będziesz trzecim rozwiązaniem.

  • Współpraca z agencją marketingową

Współpraca z agencją marketingową zagwarantuje Ci pewność profesjonalnego wdrożenia witryny. Strona powstała w wyniku pracy ekspertów będzie zgodna z Twoim projektem i dostosowana do wymogów algorytmów Google. Jedną z godnych polecania agencji jest agencja marketingu zintegrowanego WeNet. Decydując się na współpracę z ekspertami, możesz być pewien, że Twoja strona będzie:

  • bezpieczna – zabezpieczona certyfikatem SSL,
  • atrakcyjna wizualnie,
  • responsywna – będzie wyświetlać się odpowiednio na wszystkich urządzeniach,
  • bezawaryjna,
  • pod stałą opieką dedykowanego jej opiekuna.

Zdajesz sobie już sprawę, na czym polega tworzenie stron internetowych oraz jakie korzyści płyną z marketingu online. Nie zwlekaj i spraw, by Twoja firma rozpoczęła działalność online już dzisiaj. Zamów bezpłatną wycenę, umów się na konsultację i rozpocznij nowy rozdział w działalności przedsiębiorstwa!