Od początku wakacji w garnizonie tarnowskim odnotowaliśmy kilka przypadków oszustw internetowych przy użyciu kodu BLIK. Jest to jedno z przestępstw, w którym sami przekazujemy niewielkie kwoty pieniędzy oszustom. Ta nowa forma przestępstwa dotyczy jednak osób młodych, które sprawnie posługują się telefonem z dostępem do Internetu i korzystają z nowoczesnych usług bankowych.

Na półmetku wakacji na przełomie lipca i sierpnia tarnowska policja przyjęła w sumie 7 zgłoszeń o takim oszustwie. Ostatnie miało miejsce w zeszłym tygodniu. W pięciu przypadkach mieszkańcy Tarnowa oraz powiatu tarnowskiego stracili w sumie ponad 3000 złotych. Pozostałe zgłoszenia dotyczyły jedynie usiłowania. Najmniej szczęścia miała, 21-letnia mieszkanka powiatu tarnowskiego, która za nim się zorientowała o oszustwie, przekazała „rzekomej” przyjaciółce blikiem 1000 złotych. Kolejne osoby akceptowały mniejsze transakcje po 500 oraz 700 złotych za zakupy w sklepach internetowych.

Pozostaje jedynie przypominanie osobom korzystającym z płatności Blikiem, aby nie udostępniali tego kodu nikomu. Zawsze należy zweryfikować swojego znajomego, dzwoniąc do niego. Z pewnością telefon komórkowy ma zawsze przy sobie. Wykonanie takiego połączenia zajmie nam nie więcej jak 30 sekund, a tym samym zyskujemy pewność, że nasz znajomy rzeczywiście jest w potrzebie i to właśnie jemu pomagamy, a nie przelewamy własnych oszczędności „Blik-owemu oszustowi”.