Mieszkańcy Tarnowa stracili 65 tysięcy złotych na fałszywych pracowników banku

2 min czytania
Mieszkańcy Tarnowa stracili 65 tysięcy złotych na fałszywych pracowników banku


W Tarnowie doszło do poważnego oszustwa, w wyniku którego mieszkańcy stracili aż 65 tysięcy złotych. Sprawcy podszyli się pod pracowników banku, wykorzystując rozmowy telefoniczne, by wyłudzić pieniądze. Jak przebiegała ta historia i czego możemy się nauczyć z tego zdarzenia?

  • Jak oszuści działają na mieszkańcach Tarnowa – poznaj szczegóły sprawy
  • Zabezpiecz swoje finanse – ucz się na przykładzie tarnowskiej rodziny

Jak oszuści działają na mieszkańcach Tarnowa – poznaj szczegóły sprawy

29 lipca 2025 roku w Tarnowie doszło do sytuacji, która pokazuje, jak sprytni potrafią być przestępcy wyłudzający pieniądze metodą na fałszywych pracowników banku. Jeden z mieszkańców miasta otrzymał telefon od mężczyzny podającego się za członka działu technicznego banku. W trakcie rozmowy padła informacja o podejrzanej próbie wykonania transakcji z telefonu, którego właściciel nie posiadał. Co więcej, wskazano miejscowość oddaloną od miejsca zamieszkania pokrzywdzonego.

W trakcie tej rozmowy padła także prośba o przesłanie protokołu reklamacyjnego na wskazany adres e-mail oraz numer sprawy. Kilka minut później do akcji wkroczył kolejny „pracownik banku”, który skontaktował się z żoną pokrzywdzonego – osobą odpowiedzialną za obsługę bankowości domowej.

Zabezpiecz swoje finanse – ucz się na przykładzie tarnowskiej rodziny

Podczas rozmowy z rzekomym konsultantem żona została poinformowana, że aby ochronić środki finansowe, konieczne jest przelanie ich na specjalne konto awaryjne. Niestety wykonała dwa przelewy – jeden na 40 tysięcy złotych, drugi na 25 tysięcy złotych – na rachunki wskazane przez oszustów.

Sytuację uratował powrót syna pokrzywdzonych, który szybko zauważył nieprawidłowości i nakazał przerwać rozmowę. Pokrzywdzony natychmiast udał się do placówki bankowej, gdzie potwierdzono, że kontakt ze strony instytucji nie miał miejsca, a środki na koncie nie były zagrożone.

„Konto zostało niezwłocznie zablokowane, a sprawa została zgłoszona Policji.”

Policjanci z Komisariatu Tarnów-Zachód prowadzą obecnie postępowanie mające na celu ustalenie tożsamości sprawców oraz wyjaśnienie wszystkich okoliczności tego zdarzenia.

Na podstawie: KMP w Tarnowie

Autor: krystian