Prezydent Tarnowa Roman Ciepiela zaprasza do udziału w konsultacjach projektu uchwały Rady Miejskiej w Tarnowie w sprawie zasad i kryteriów wynajmowania lokali mieszkalnych lub budynków mieszkalnych jednorodzinnych przez osoby fizyczne z zasobów społecznej agencji najmu. Prowadzone będą one z mieszkankami i mieszkańcami Tarnowa od środy 20 grudnia do środy 17 stycznia.

Tarnów z góry

Pod koniec listopada Rada Miejska w Tarnowie podjęła uchwałę w sprawie poparcia działań prezydenta Tarnowa dotyczących utworzenia w Tarnowie Społecznej Agencji Najmu (SAN) i nawiązania z nią współpracy. Zgodnie z zapisami ustawy z dnia 28 maja 2021 r. o zmianie ustawy o niektórych formach popierania budownictwa mieszkaniowego oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1243) warunkiem prowadzenia przez SAN działalności na terenie gminy jest zawarcie umowy przez tę gminę z SAN. Krok ten musi być poprzedzony określeniem zasad i kryteriów wynajmowania lokali mieszkalnych lub budynków mieszkalnych jednorodzinnych przez osoby fizyczne z zasobów społecznej agencji najmu, a obowiązek uchwalenia tych zasad i kryteriów ustawodawca nałożył na rady gmin.

Istotą koncepcji społecznych agencji najmu jest zwiększenie oferty mieszkaniowej dla osób o średnich i niższych dochodach, rozszerzenie narzędzi dostępnych gminom w ramach realizacji lokalnej polityki mieszkaniowej o formułę, która może stanowić alternatywę dla budownictwa komunalnego oraz rozwój rynku mieszkań na wynajem. W głównym założeniu działalność SAN polega na dzierżawie lokali mieszkalnych lub budynków mieszkalnych jednorodzinnych od ich właścicieli w celu wynajmowania tych lokali lub tych budynków osobom fizycznym, którym dochody lub sytuacja życiowa utrudniają najem mieszkania w warunkach rynkowych.

Katalog podmiotów, które mogą prowadzić SAN, poza spółkami z ograniczoną odpowiedzialnością lub spółkami akcyjnymi z 50% udziałem gminy, obejmuje również wszystkie podmioty wymienione w art.3 ust.2 lub 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie (Dz. U. z 2023 r. poz. 571).

Mieszkanki i mieszkańcy Tarnowa mogą składać wnioski, uwagi, opinie, postulaty itp. w sprawie projektu uchwały w terminie od środy 20 grudnia do środy 17 stycznia: pocztą na adres - Urząd Miasta Tarnowa Wydział Geodezji i Nieruchomości, 33-100 Tarnów, ul. Nowa 3, za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub w trakcie spotkań organizowanych przez Urząd Miasta Tarnowa.

Uwagi składane ustnie przyjmowane będą do protokołu podczas spotkań konsultacyjnych zorganizowanych przez Wydział Geodezji i Nieruchomości Urzędu Miasta Tarnowa. Odbędą się one w piątek 12 stycznia w Sali Lustrzanej (sala boczna) przy ul. Wałowej 10 w Tarnowie. O godzinie 10 odbędzie się spotkanie z mieszkankami i mieszkańcami Tarnowa, właścicielami/zarządcami nieruchomości, lokali mieszkalnych lub budynków mieszkalnych jednorodzinnych położonych na terenie Tarnowa. O godz. 12 rozpocznie się natomiast spotkanie z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami wymienionymi w art.3 ust. 3 ustawy z dnia 24 kwietnia 2003 r. o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie.

 W załączeniu projekt uchwały Rady Miejskiej w Tarnowie w sprawie zasad i kryteriów wynajmowania lokali mieszkalnych lub budynków mieszkalnych jednorodzinnych przez osoby fizyczne z zasobów społecznej agencji najmu wraz z uzasadnieniem.

(sm)

Projekt uchwały wraz z uzasadnieniem.pdf (682 kB)