Trwa 17. edycja konkursu na Najlepszy Produkt Turystyczny, organizowany przez Polską Organizację Turystyczną. Poszukiwane są produkty, które wyróżniają się atrakcyjnością, a przy tym są nowatorskie i przyjazne turystom.

W ramach konkursu zostaną przyznane certyfikaty w pięciu kategoriach: Wydarzenie cykliczne, Pakiet usług turystycznych – Impreza turystyczna, Obiekt, Szlak, Miejsce – obszar. Zgłoszone produkty turystyczne ubiegają się o cztery rodzaje certyfikatów. Najbardziej prestiżowym jest ten złoty, który może otrzymać produkt turystyczny nie wcześniej niż po upływie trzech lat od daty otrzymania Certyfikatu POT.  Co roku przyznawanych jest aż 10 Certyfikatów POT, dla produktów które spełniają wszelkie kryteria oceny i są na rynku dłużej niż dwa lata. Od ubiegłego roku kapituła konkursowa może także wyróżnić Certyfikatem Specjalnym produkty turystyczne, które są na rynku krócej niż przez dwa lata, ale już mają duży potencjał. Głos w konkursie POT mają także użytkownicy sieci i mediów społecznościowych, przyznając Certyfikat Internautów. Głosowanie odbywa się w serwisie polska.travel., gdzie użytkownicy internetu wybierają jeden produkt spośród wszystkich zgłoszonych do głosowania.

Na co zwraca uwagę kapituła konkursu? Jak wyjaśniają organizatorzy, przede wszystkim na  dostępność produktu turystycznego dla turysty czy wykorzystanie nowoczesnych technologii i innowacji w rozwoju produktów. Wszystkie certyfikowane produkty turystyczne zostają objęte programem promocyjnym Polskiej Organizacji Turystycznej. Nagrodą dla zdobywcy Złotego Certyfikatu POT jest kampania promocyjna o wartości co najmniej  150 tys. złotych. Ubiegłorocznym laureatem zostało Muzeum Powstania Warszawskiego.

Szczegółowe informacje o konkursie, zasady przyjmowania zgłoszeń dostępne na stronie: https://konkurs.pot.gov.pl/konkurs

(ww)

fot. Kwiatoń