Czym jest koronawirus? Co zrobić, jeżeli zauważymy u siebie niepokojące objawy? Jakie dolegliwości mogą świadczyć o koronawirusie? Jak działają teraz poradnie diagnostyczne i jak wyglądają konsultacje lekarskie? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znaleźć można w przygotowanym przez tarnowski Zespół Przychodni Specjalistycznych „Poradniku pacjenta”.
Dostępne w nim są również numery telefonów do specjalistów, udzielających teleporad medycznych oraz informacje na temat nowych zasad funkcjonowania przychodni w związku z wprowadzonymi restrykcjami. – Zdajemy sobie sprawę, że sytuacja z jaką przyszło nam się zmierzyć, u wielu osób budzi niepokój. Dlatego opracowaliśmy specjalny poradnik, który pomoże naszym pacjentom odnaleźć się w tej nowej – mamy nadzieję, że chwilowej- rzeczywistości. Zawiera on najbardziej aktualne informacje pomagające pacjentom poruszać się w systemie opieki zdrowotnej. Pragnę podkreślić, że nasi specjaliści cały czas są do dyspozycji pacjentów, teraz trochę w innej formie, bo staramy się ograniczać bezpośrednie kontakty. Zachęcamy do korzystania z teleporad medycznych. Oczywiście jeżeli zachodzi taka potrzeba pacjent jest przyjmowany w przychodni przy zachowaniu wszelkich zasad bezpieczeństwa – mówi prezes ZPS, Jarosław Kolendo.
Warto pamiętać, że lekarz udzielający porady telefonicznej na podstawie przeprowadzonego wywiadu medycznego i oceny stanu zdrowia pacjenta ma możliwość wystawienia skierowania, e-recepty czy też zwolnienia lekarskiego.
Poradnik pacjenta Zespołu Przychodni Specjalistycznych w Tarnowie podczas trwania pandemii koronawirusa dostępny jest pod adresem: https://zps.tarnow.pl/wp-content/uploads/2020/03/poradnik-pacjenta-zps.pdf
(sm)