Coraz częściej mówi się o kampaniach linków sponsorowanych, opisane szerzej tutaj http://sem-assistant.com/oferta/linki-sponsorowane/. Czym one dokładnie są? Jakie są mocne i słabe strony kampanii Google Ads (AdWords) ? Sprawdzamy!

Czym jest kampania AdWords ?

Czym właściwie jest kampania Google AdWords ? AdWords , inaczej linki sponsorowane, jest reklamą internetową wyświetlaną w wynikach wyszukiwarki Google. To reklama Google AdWords typy pay per click, gdzie płaci się od kliknięcia w reklamę (link bądź baner), a nie od ilości wyświetleń reklamy.

Kampania AdWords – mocne strony

Przede wszystkim linki sponsorowane w Google pozwalają budować markę firmy. Jak wiadomo, obecność w Internecie to konieczność, jeśli chcemy odnieść sukces w branży, wybić się z konkurencji i więcej zarabiać. Dlatego każdy przedsiębiorca stara się promować wszędzie, gdzie się da – na swojej stronie internetowej, w mediach społecznościowych, czy na platformach branżowych. Jednak istnieją jeszcze lepsze rozwiązania, które pozwalają wypromować firmę i są nimi właśnie Google linki sponsorowane. AdWords pozwala budować markę i doskonalić swoje kampanie, a przy tym sprawiać, że firma z dnia na dzień będzie cieszyć się coraz większą popularnością.

Poza tym kampania AdWords pozwala inwestować świadomie. Doskonale wiemy, ile zapłacimy za pojedyncze kliknięcie swojej reklamy oraz jakie poniesiemy koszty za wyświetlani się jej w Google. Co więcej, to my ustalamy budżet dzienny swojej kampanii AdWords , więc nigdy nie zaskoczą nas jakieś nieprzewidziane wydatki, ani też nie przekroczymy budżetu firmowego i nie zagrozimy finansom firmy.

Kampania AdWords – jej mocne i słabe strony

Kampania linków sponsorowanych pozwala dotrzeć też do grupy docelowej odbiorców. To od nas zależy, kto dokładnie zobaczy reklamę, a więc mamy pewność, że reklama AdWords będzie wyświetlać się tylko tym osobom, które mogą zainteresować się naszą ofertą i z niej skorzystać. To z pewnością dobry sposób na zyskanie nowych klientów, który w szybkim tempie może też przełożyć się na zyski firmy.

Nie sposób pominąć też faktu, że Google AdWords reklama to rozwiązanie, z którego może skorzystać każdy. Kampania AdWords sprawdzi się w przypadku prężnie działających korporacji, średniej wielkości przedsiębiorstw, małych firm, jak i jednoosobowych działalności gospodarczych. Nawet osoby prywatne, które chciałyby wypromować swojego bloga, mogą to zrobić z pomocą linków sponsorowanych.

Kampania AdWords – słabe strony

Do słabych stron należy to, że na rynku działa wiele agencji AdWords . Nie wiesz, co w tym złego? Niestety agencja AdWords agencji nie jest równa. Jedna oferuje profesjonalne prowadzenie kampanii AdWords , inna tak ją przygotuje, że nawet nie zobaczymy efektów jej pracy. Tak zróżnicowana jakość usług sprawiła, że trzeba bardzo uważać na to, komu oddajemy prowadzenie kampanii AdWords . Oczywiście można sobie z tym poradzić, wystarczy zawsze korzystać z usług agencji, która faktycznie prowadzi profesjonalne kampanie AdWords .

Nie bez znaczenia pozostaje też za kampanię AdWords cennik. Bądźmy wyczuleni na zbyt niskie oferty, bo to również może świadczyć o niskiej jakości usług. Profesjonalne firmy nigdy nie zaproponują prowadzenia kampanii poniżej kosztów, bo też muszą na siebie zarobić.