Na początku funkcjonowania Google, działanie wyszukiwarki było owiane tajemnicą. Tylko nieliczni znali techniki pozwalające na świadome pozycjonowanie Google. Dzisiaj, jest to dużo prostsze ze względu na łatwiejszy dostęp do wiedzy oraz do niezbędnych narzędzi. Niemniej jednak, warto postawić na specjalistyczne usługi, które znacznie szybciej pozwalają na osiągnięcie satysfakcjonujących wyników. Warto również dowiedzieć się kilku ciekawych rzeczy na temat tego, w jaki sposób wyszukiwarka ustala ranking w wynikach wyszukiwania.

Linkowanie zewnętrzne oraz wewnętrzne

Choć nie brakuje głosów, że z biegiem czasu linkowanie staje się coraz mniej istotne, w praktyce, wciąż jest to bardzo ważny element pozycjonowania Google. Linki zewnętrzne pozyskuje się na forach internetowych, a także na podobnych tematycznie stronach w ramach artykułów sponsorowanych. Wewnętrzne linkowanie wykorzystuje frazy kluczowe, do których dołączony zostaje link prowadzący do innego artykułu lub kategorii na stronie. Warto zaznaczyć, że nowoczesne pozycjonowanie stron w Warszawie, w kontekście linkowania coraz częściej stawia przede wszystkim na jakość.

Działanie serwisu od strony technicznej

Ten aspekt przez lata był bagatelizowany, ale coraz więcej wskazuje na to, że wyszukiwarka zwraca uwagę na funkcjonowanie serwisów od strony technicznej. Tutaj liczy się przede wszystkim szybkość strony, czyli czas potrzebny do wczytania wybranej domeny. Można zauważyć, że przy wielu wynikach wyszukiwania na samej górze znajdują się strony, które słyną z szybszego wczytywania. Pozycjonowanie w tym aspekcie leży po stronie webmasterów i programistów, ale specjalista SEO również zna sposoby na przyśpieszenie strony internetowej.

W jaki sposób wyszukiwarka ustala pozycję naszej strony internetowej?

Zawartość strony internetowej

W ramach content marketingu możemy wymienić kolejne czynniki uwzględniane przez wyszukiwarkę internetową. Ceny pozycjonowania strony coraz częściej obejmują analizę zawartości, optymalizację tekstów, a także konsultacje w zakresie dalszego rozwijania strony. Im częściej aktualizowana jest nasza strona, tym przychylniejszym okiem patrzy na nas algorytm Google. Rzetelne teksty mają zaciekawić użytkownika i udzielić mu odpowiednich informacji. Im więcej czasu na naszej stronie spędzą użytkownicy, tym większą rzetelność budujemy w oczach wyszukiwarki.

Promowanie strony w social media

Obecnie, każda firma, sklep internetowy, a także prywatne blogi, tworzą swój profil w popularnych mediach społecznościowych. To szybki sposób na pozyskiwanie docelowych klientów oraz generowanie większego ruchu. Mieści się tutaj również aspekty linkowania, ponieważ w kolejnych postach możemy informować o nowym artykule na naszej stronie. Z roku na rok, profesjonalne pozycjonowanie Google coraz mocniej wykorzystuje potencjał tkwiący w social media.