Powiat Tarnowski zyskał nową szansę na poprawę jakości edukacji dzięki wsparciu unijnemu na realizację projektu „Równe szanse edukacyjne”. Inicjatywa ta ma na celu wprowadzenie nowoczesnych rozwiązań w edukacji włączającej, która ma na celu zaspokojenie potrzeb uczniów ze szczególnymi wymaganiami.
- Wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi
- Współpraca z lokalnymi szkołami i specjalistami
- Realizacja projektu i jego cele edukacyjne
Wsparcie dla uczniów ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi
Projekt „Równe szanse edukacyjne” skierowany jest przede wszystkim do uczniów z Powiatu Tarnowskiego, w tym tych, którzy borykają się ze szczególnymi potrzebami edukacyjnymi. W ramach tego przedsięwzięcia planowane są różnorodne formy wsparcia, które mają na celu stworzenie przyjaznego i otwartego środowiska edukacyjnego. Uczniowie będą mogli korzystać z zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, integracyjnych wyjazdów oraz specjalistycznych warsztatów, które pozwolą im na rozwijanie swoich umiejętności i potencjału.
Współpraca z lokalnymi szkołami i specjalistami
W projekt zaangażowane są trzy placówki: Zespół Szkół Ponadpodstawowych w Zakliczynie, Zespół Szkół Licealnych i Technicznych w Wojniczu oraz Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Gromniku. Współpraca z Powiatową Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Tarnowie ma na celu wdrożenie terapii Biofeedback, co stanowi nowoczesne podejście do wspierania uczniów z trudnościami. W ramach projektu przewidziano także szkolenia dla nauczycieli, które pozwolą im lepiej diagnozować potrzeby uczniów oraz stosować odpowiednie metody pracy z dziećmi o specjalnych wymaganiach.
Realizacja projektu i jego cele edukacyjne
Realizacja projektu planowana jest w roku szkolnym 2024/2025, a jego całkowita wartość wynosi 385 537,17 zł, z czego 366 260,31 zł pochodzi z dofinansowania unijnego. Projekt ma na celu nie tylko zwiększenie szans edukacyjnych, ale także stworzenie przestrzeni wolnej od dyskryminacji. W planach są m.in. szkolenia antydyskryminacyjne dla nauczycieli i uczniów, co ma na celu promowanie równości oraz akceptacji w środowisku szkolnym. Działania te mają na celu nie tylko wyrównywanie szans edukacyjnych, ale także budowanie otwartej i wspierającej społeczności szkolnej.
Opierając się na: Powiat