Masz problem z odrzuconą reklamacją obuwia, sprzętu elektronicznego czy telefonu? Nie jesteś zadowolony z poziomu usług remontowo-wykończeniowych? Możesz zwrócić się z prośbą o pomoc do Miejskiego Rzecznika Konsumentów (od października 2020 roku funkcję tę sprawuje Edyta Wawryka), którego głównym zadaniem jest udzielanie bezpłatnych porad i informacji prawnych w zakresie ochrony interesów konsumentów.

Urząd Miasta Tarnowa

Poradnictwo to odbywa się od poniedziałku do piątku w godz. 7.30 – 15.30, a pomocy zasięgnąć można osobiście (ul. Nowa 4, pok. 302) lub telefonicznie (14 688 28 50). Potrzebujący wsparcia prawnego mogą również korzystać z pośrednictwa poczty elektronicznej (Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.).

Wsparcie przez konsumentów przez Miejskiego Rzecznika Konsumentów polega również na pomocy w sporządzaniu pism, w tym pism procesowych (pozwy, sprzeciwy, odpowiedzi na wezwania sądu itp.) lub też wytaczaniu powództw na rzecz konsumentów. Pamiętać przy tym należy, że zgodnie z obowiązującymi przepisami decyzje o charakterze procesowym należą wyłącznie do decyzji rzecznika.

Podkreślić wypada, że od 2008 roku w Biurze Miejskiego Rzecznika Konsumentów znajduje się kącik malucha. Jest on umiejscowiony bezpośrednio w biurze, w miejscu udzielania porad i jest bardzo przydatny dla rodziców przychodzących po pomoc razem z dziećmi. Kącik umożliwiający swobodną rozmowę w sprawach konsumenckich, w latach 2012-2015 otrzymał certyfikat „Miejsca przyjaznego maluchom”.

(sm)