Jak zadbać o zadowolenie klienta prowadząc firmę?

Prowadzenie firmy w czasach w których praktycznie każdy klient jest w stanie sprawdzić wszelkie opinie o przedsiębiorstwie w internecie jest nie lada wyzwaniem. Można śmiało powiedzieć, że przed podjęciem decyzji zakupowej większość osób gruntownie analizuje komentarze i opinie, które pojawiają się na różnych stronach internetowych i w wyszukiwarce Google. Z tego względu coraz większą uwagę przywiązuje się do tego, aby zadbać o satysfakcję klienta. Jak o to zadbać?

Zmotywuj zadowolonego klienta do zostawienia opinii

Potencjalny klient szuka firmy korzystają z wyszukiwarki Google, czasem Facebooka lub stron typu branżowy katalog firm w celu znalezienia odpowiedniej firmy, która ma w swojej ofercie konkretne produkty lub usługi. Zanim jednak podejmie decyzję, aby udać się do sklepu firmowego z pewnością prześledzi opinie. Warto w kontekście tego zdawać sobie sprawę, że tylko mała część zadowolonych klientów poświęci swój czas na napisanie szczegółowej opinii. Niestety z drugiej strony – niezadowolony i zły klient będzie zmotywowany do tego, aby ostrzec innych przed ofertą danego przedsiębiorstwa. Dlatego tak ważne jest to, aby zachęcać klientów do tego, aby podzielili się swoimi wrażeniami po kontakcie z firmą.

Kulturalne zachowanie obsługi

Każdy może mieć zły dzień i okazuje się, że większość przypadków związanych z negatywnymi opiniami dotyczy jakości obsługi. Dlatego tak ważne jest to, aby uczulić obsługę firmy do tego, aby mimo wszystko zachowała zimną krew i rzeczowo odpowiadała nawet na wyjątkowo błahe pytania oraz w przyjazny sposób podchodziła do nawet nieuzasadnionych roszczeń klientów. Istotne w tym wszystkim jest skuteczne rozwiązywanie problemów.

Wygodny system komunikacyjny

Warto słuchać klientów i umożliwić im za pomocą wielu różnych źródeł nawiązywania kontaktu zachęcić do wyrażenia opinii lub zgłoszenia problemów. W ten sposób można szybko i skutecznie dostrzec problemy zanim eskalują lub wymkną się spod kontroli. Dobrym przykładem może być kanał komunikacyjny na Facebooku, wbudowany czat na stronie firmy lub kontakt e-mail.