W każdy poniedziałek lipca, w godz. 16:00 – 18:00, można zapytać eksperta z tarnowskiego ZUS o dodatek solidarnościowy. Natomiast przedsiębiorcy z naszego regionu, którzy zostali poszkodowani przez nawałnice, nadal mogą korzystać z telefonicznych konsultacji dotyczących ulg i umorzeń.

O dodatek solidarnościowy mogą wnioskować osoby, z którymi po 15 marca 2020 r. pracodawca z powodu COVID-19 rozwiązał umowę o pracę za wypowiedzeniem lub po tym terminie ich umowa o pracę na czas określony wygasła. Warunkiem jego otrzymania jest podleganie ubezpieczeniom społecznym z tytułu umowy o pracę przez łączny okres co najmniej 60 dni w 2020 roku. Wynosi on 1400 zł miesięcznie, a jego wypłata następuje między 1 czerwca a 31 sierpnia.

„Dodatek solidarnościowy to nowe rozwiązanie w ramach tarczy antykryzysowej. Dlatego uruchomiliśmy dyżury telefoniczne dla naszych klientów. Będą mogli wyjaśnić ewentualne wątpliwości dotyczące nowego świadczenia, bez wizyty w ZUS” – wyjaśnia Wanda Wojtanowska, koordynator ds. komunikacji społecznej i edukacji z tarnowskiego oddziału ZUS.

Dyżury odbywają się w każdy poniedziałek lipca między godziną 16:00 a 18:00, pod numerem telefonu 14 632 76 73.

Warto przypomnieć, że przedsiębiorcy poszkodowani w czasie powodzi, mogą otrzymać wsparcie z ZUS. Ta pomoc to: odroczenie terminu płatności składek, rozłożenie należności z tytułu składek na raty i nienaliczanie opłaty prolongacyjnej za należności od 2020 roku. Zainteresowane osoby z naszego regionu (szczególnie z okolic Łapanowa) mogą otrzymać szczegółowe informacje, jeśli zadzwonią pod numer telefonu:

  • 16 632 77 48 – oddział ZUS w Tarnowie.
  • 14 615 29 19 – inspektorat ZUS w Bochni.

 

Nasi eksperci odbierają połączenia w czasie godzin pracy placówek.

Informacja prasowa ZUS