Dzieci z przedszkoli i młodzież ze szkół miała okazję do wykazania się swoją pomysłowością w kilku konkursach ekologicznych. Najmłodsi zastanawiali się, w jaki sposób mogą zadbać o czyste powietrze, starsi natomiast tworzyli miasto bez zanieczyszczeń. W środę (21 czerwca) zostali za to nagrodzeni.
Do konkursu na wykonanie pracy plastycznej „Mój wkład w czyste powietrze” zgłosiło się 13 tarnowskich przedszkoli. - Wszystkie zgłoszone prace charakteryzowały się wysokim poziomem artystycznym oraz ciekawym podejściem do tematu – informuje Wydział Ochrony Środowiska Urzędu Miasta Tarnowa. Konkurs miał za zadanie zwrócić uwagę lokalnej społeczności na problem zanieczyszczeń i możliwości poprawy jakości powietrza.
Komisja konkursowa przyznała:
I miejsce Przedszkolu Publicznemu nr 24 w Tarnowie.
II miejsce Przedszkolu Publicznemu nr 14 w Tarnowie ex aequo z Przedszkolem Publicznym nr 18 w Tarnowie.
III miejsce Przedszkolu Publicznemu nr 20 w Tarnowie ex aequo z Przedszkolem Publicznym nr 32
w Tarnowie.
Komisja postanowiła też wyróżnić prace wykonane przez przedszkolaków z: Przedszkola Publicznego nr 8 w Tarnowie, Przedszkola Publicznego nr 19 w Tarnowie i Przedszkola Publicznego nr 33 w Tarnowie.
Wszystkie placówki, które wzięły udział w konkursie, otrzymały upominki oraz pamiątkowe dyplomy.
Do kolejnego konkursu na wykonanie makiety przestrzennej na temat: „Miasto bez zanieczyszczeń” zgłosiły się 4 placówki oświatowe, w tym 3 szkoły podstawowe oraz jedna ponadpodstawowa. Zaproponowane makiety przestrzenne zachwyciły komisję konkursową. Zaproponowane rozwiązania ekologiczne, estetyka i oryginalność poskutkowały przyznaniem następujących miejsc:
I miejsce – Szkoła Podstawowa nr 2 w Tarnowie ex aequo ze Szkołą Podstawową nr 18
w Tarnowie.
II miejsce – Szkoła Podstawowa Integracyjna nr 11 w Tarnowie ex aequo z Zespołem Szkół Budowlanych w
Tarnowie.
Uroczyste podsumowanie konkursów odbyło się na placu obok Multimedialnego Centrum Artystycznego, przy ul. Wałowej 25 w Tarnowie (Zakątek Spycimira Leliwity, „pod basztą”).
Konkursy organizowane były w ramach Programu Regionalnego Wsparcia Edukacji Ekologicznej pt.: „Razem stwórzmy lepszy klimat! – działania edukacyjne w zakresie przeciwdziałania emisjom” z projektu dofinansowanego ze środków Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
(mt)