Nowe trendy w SEO

Wszystkie ceniące się agencje SEO muszą mieć rękę na pulsie. Wciąż zmieniające się trendy w SEO sprawiają, że pozycjonowanie stron nie zawsze jest aktualne. Warto znać nowe algorytmy Google, dzięki czemu pozycjonowana strona będzie znacznie lepiej widoczna.

Większe znaczenie mikrodanych

Google znacznie bardziej zwraca uwagę na zapytania "FAQ" oraz "HowTo". Tworzy więc zbiory pytań użytkowników, którzy chcą poznać sposób wykonania jakiejś czynności lub rzeczy. Nie chodzi jedynie o typowe poradniki DIY, ale również artykuły informujące o działaniu danych programów. W przypadku zapytań "HowTo" również ważny jest kod GTIN. Jest to kod, zawierający zestaw cyfr odpowiadający danemu produktowi. Algorytmy Google dopiero są wdrażane do takich procedur, jednak warto być przygotowanym oraz wykonać audyt SEO oraz pozycjonowanie stron pod nowe wymogi.

Linki nadal ważne

Nie będzie to zaskoczeniem, ponieważ linki neutralne wykorzystuje w swojej pracy m.in. pozycjonowanie stron Kraków. W roku 2018 wprowadzono wartości atrybutów rel-"UGC" oraz sponsored, które wciąż się rozwijają. Algorytmy Google znacznie częściej wyszukują na stronach takich linków i dzięki temu mają o nich więcej informacji. Takie linki są również dobrym materiałem do śledzenia oraz pewną bazą wiedzy o firmie.

Większe znaczenie mikrodanych

Warto wyjaśnić, czemu rel-UGC jest tak ważne. Są one używane w wypowiedziach na blogach albo forach internetowych. Taki typ odnośników jest oznaczany obecnie za pomocą nowego atrybutu, co ma zmniejszyć niegdysiejsze spamowanie forów internetowych.

Wyszukiwanie głosowe

Dzięki sztucznej inteligencji wielu użytkowników coraz częściej korzysta z wyszukiwania głosowego. Jest ono niezwykle potrzebne dla osób niepełnosprawnych, ale także bardzo wygodne, np. dla kierowców. Staje się więc popularne w Polsce, dlatego firmy zajmujące się marketingiem i tworzenie stron www Tarnów, pozycjonują strony również pod ten nowy sposób wyszukiwania informacji. Chodzi głownie o odpowiednie dobranie słów kluczowych, by użytkownik mógł za pomocą krótkiej wiadomości głosowej wyszukać potrzebnych informacji. Co ważne strona internetowa może mieć wiele odrzuceń, jeśli nie jest dostosowana do urządzeń mobilnych. Wyszukiwanie głosowe odbywa się bowiem głównie na smartfonach i tabletach, a rzadziej na laptopach.