Konsultanci infolinii Zakładu Ubezpieczeń Społecznych przeprowadzają codziennie średnio 6,5 tys. rozmów tylko w sprawie samych świadczeń chorobowych w związku z koronawirusem. Od teraz ZUS wzmacnia swoją infolinię i uruchomia trzy nowe numery telefonów obsługiwanych przez ekspertów.
Klienci mogą dzwonić na dodatkowe numery telefonów, pod którymi pracownicy ZUS odpowiadają na pytania w najważniejszych aktualnie sprawach. Pod trzema nowymi numerami telefonu konsultanci ZUS dyżurują w dni robocze (od poniedziałku do piątku) w godzinach 7:00–15:00.
Dzwoniąc pod numer 22 290 87 01 każdy może uzyskać informacje na temat świadczeń z powodu poddania się kwarantannie lub izolacji, a także odnośnie zasiłków opiekuńczych na czas opieki nad dzieckiem w związku z zamknięciem żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły.
Drugi uruchomiony numer 22 290 87 02 to kompleksowa obsługa w sprawie wsparcia dla przedsiębiorców, a 22 290 87 03 to numer dla osób, które mają pytania na temat odwołanych badań lekarskich i rehabilitacji leczniczej.
Nadal działa również ogólna infolinia ZUS pod numerem 22 560 16 00. Konsultanci obsługują ją w godzinach 7.00-18.00 w dni robocze (pn.- pt.).
Klienci ZUS mogą przesyłać pytania także e-mailowo pod adres Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub przez formularz pytania ze swojego profilu w Platformie Usług Elektronicznych ZUS. We wszystkich placówkach ZUS wyodrębniliśmy strefy, w których każdy może złożyć wnioski, bez kontaktu osobistego z pracownikami. Takie rozwiązanie ma zwiększyć poziom bezpieczeństwa i obsługę spraw w sposób niezakłócony.
Na stronie internetowej zus.pl są też numery telefonów do doradców ds. ulg i umorzeń w oddziałach ZUS. Można u nich uzyskać wsparcie dotyczące odroczenia płatności składek lub rozłożenia zadłużenia na raty.
Anna Szaniawska
regionalny rzecznik ZUS
w województwie małopolskim