Założenie wizytówki firmowej w postaci fanpage’a jest całkowicie darmowe na Facebooku. Od tego trzeba zacząć, jeśli chcemy powoli piąć się na szczeblach popularności na portalu społecznościowym. Strony firmowe i inne operują właśnie na takich podstronach, które umożliwiają im zdobywanie fanów. W dobie dzisiejszych czasów, gdzie rynek towarów i usług dotyka kryzys, takie firmy jak https://kryzysowy.marketing oferują profesjonalne doradztwo i pomoc w tym zakresie. Gdy etap zakładania konta osobistego oraz tworzenia fanpage’a mamy już za sobą możemy przystąpić do kolejnych kroków.

Plan i strategia

Prowadzenie fanpage należy zacząć nie tyle od natychmiastowego publikowania nowych wpisów, ale od gruntownego zaplanowania wszystkich działań w taki sposób, aby strategia działań była konsekwentnie realizowana według określonego planu. Jak stworzyć dobry plan działań na Facebooku? Należy zacząć od tego w jakiej branży działa nasza firma. Jeśli firma zajmuje się remontami to publikowanie zdjęć piesków i kotków nie będzie najlepszym rozwiązaniem. Tego typu treści będą natomiast pasować idealnie do lecznicy weterynaryjnej. Przy planowaniu strategii konieczne będzie też określenie tego w jaki sposób administracja fanpage’a będzie się zwracać do swoich fanów. Jeśli przykładowo głównymi klientami firmy są ludzie młodzi to można sobie pozwolić na swobodniejszy ton i mniej oficjalny charakter pojawiających się treści. W przypadku, gdy odbiorcami treści są osoby starsze lub sama branża wymaga od nas tego, aby utrzymać poważny ton wypowiedzi to należy się tego konsekwentnie trzymać.

Jak zacząć prowadzić fanpage na Facebooku?

Regularność publikowanych treści

Gdy rozpoczniemy działania na Facebooku będzie trzeba zwrócić uwagę na kwestię związaną z odpowiednią częstotliwością zamieszczanych wpisów. W zależności od aktywności użytkowników, wielkości samego fanpage’a należy dostosować taką częstotliwość w najbardziej optymalny sposób. Niezmiernie ważne jest to, aby zachować regularność wpisów. Jeśli wpisy pojawiają się codziennie to bądźmy w tym konsekwentni i sprawmy, aby zachować tą częstotliwość, ale oczywiście nigdy kosztem jakości.

Jakość dostarczanych treści

Największym wyzwaniem jest oczywiście jakość publikowanych postów na fanpage’u. Jest to niełatwe zadanie, aby utrzymać wysoką jakość, więc warto podzielić się uprawnieniami do zarządzania stroną firmową na Facebooku z innymi osobami. Mogą to być współpracownicy lub nawet agencja marketingowa, która może o te kwestie zadbać kompleksowo, tworząc nawet odpowiednie grafiki dostosowane do tematyki fanpage’a. Niezależnie od tego czy zdecydujemy się prowadzić fanpage samodzielnie, czy też z pomocą, należy dbać nieustannie o to, aby jakość grała pierwsze skrzypce, nawet kosztem mniejszej ilości wpisów.