Jeśli nie byłoby klientów nie byłoby potrzeby produkowania danych rzeczy czy świadczenia usług. Rynek jest mocno nasycony firmami o podobnym profilu działalności, dlatego warto znaleźć dziedzinę, w której dana firma może się wyróżnić. Warto zlecić do call center badania jakościowe i ilościowe i sprawdzić jakie jest zdanie klientów na temat danej firmy.

Czemu taki wybór?

Badania ilościowe mają na celu badanie rynku w kilku aspektach. Pierwszym z nich jest badanie opinii obecnych klientów. Podczas kontaktu telefonicznego po jakimś czasie od zakupu, klient zostanie zapytany o ogólną ocenę oraz dlaczego zdecydował się na dany zakup. Dzięki temu firma będzie miął informacje na temat tego co decyduje o wyborze klienta.

Warto jednak kontaktować się nie tylko ze swoimi klientami. Call center z pewnością dysponuje bazą klientów i podczas telefonicznej ankiety można zadbać rozpoznawalność marki, zapytać, dlaczego decydują się na zakup u konkurencji itd. To bardzo istotne informacje dla działu marketingu.

Analiza i planowanie

Po przeprowadzonych badaniach ilościowych należy przeprowadzić analizę wyników oraz odpowiednio zaplanować co dalej. Na podstawie udzielonych informacji choćby na temat ceny czy jakości obsługi można podjąć odpowiednie kroki w celu poprawy czy lepszego dopasowania się do klienta. Warto wyjść na przeciw klientom i zadbać o ich wysoki poziom zadowolenia. Z pewnością zaprocentuje to w późniejszym czasie. Samo zdiagnozowanie problemu jest dopiero pierwszym krokiem, tak naprawdę do działania które są podejmowane później decydują o powodzeniu zmiany. Opinia klientów jest bardzo ważna dla firm. To przecież oni stanowią grupę docelową, a wiadomo, że jeśli klient jest zadowolony prawdopodobieństwo, że wróci lub skorzysta z danej usługi ponownie wzrasta. Kiedy szukamy informacji na temat danego produkty często także sugerujemy się opinią innych użytkowników. Szukamy porad i informacji na stronach i forach internetowych. Warto także zatroszczyć się o dużą liczbę przychylnych komentarzy.

Badania cykliczne

Takie badania są przeprowadzane cyklicznie. Najczęściej w momencie, kiedy pojawiają się negatywne opinie firmy decydują się na takie kroki. A warto pamiętać, że takie działania powinny być prowadzone po to, żeby jak największy procent klientów miał przychylne opinie. Po wprowadzonych zmianach warto takie badania powtórzyć, żeby mieć pogląd czy opinia klientów uległa poprawie. Prowadzenie badań ankietowych przez call center idealnie sprawdzi się także podczas startu nowej kampanii czy wypuszczaniu na rynek nowego produktu.

Jeśli więc decydujemy się na działania cykliczne tym bardziej warto skorzystać z usług zewnętrznego call center. Dzięki temu unikniemy konieczności budowania nowego działu wewnątrz firmy. Nie zapominajmy także, że praca na infolinii w call center wymaga odpowiedniego szkolenia i przygotowania oraz znajomości rynku i branży. Zlecając przeprowadzenie badań ilościowych do innej firmy, mamy gwarancję

Badanie opinii klienta

Nowe rozwiązanie

Callcenter przez większość osób jest kojarzone głównie z sprzedażą przez telefon. Nic bardziej mylnego, w obecnych czasach to rozbudowane firmy, które świadczą różne usługi – od sprzedaży, przez infolinie, help desk czy kwestie związane z obsługą reklamacji. To także wykorzystanie nowoczesnych narzędzie takich jak live czat czy czat. Postęp technologii wymaga dostosowania się do potrzeb klienta.